Sunday, December 9, 2012

Aku dan Thesis..Finally

Akhirnya....

Akhirnya aku berjaya siapkan juga thesis setelah memakan masa selama 9 bulan. Hadirnya satu perasaan yang tidak dapat digambarkan. pelbagai yang ku rasa..ada sedih, gembira, tak percaya,  nak menangis..macam2 la..

Bukan sekejap..satu tempoh yang agak lama untuk menyiapkan thesis yang hanya sebanyak 55 page..tengak kepada bilangan page nmapak sikit..namun untuk buat satu page rasa macam nak menanis..pelbagai yang telah dipelajari sepanjang membuat thesis nie..salah satunya kita jangan hanya belajar untuk exam, tapi belajar la untuk ilmu..bak kata Puan Faizah, kebanyakan student hanya belajar hanya untuk lulus exam..bukan belajar untuk mendapatkan ilmu..

Thesis telah mengajar susahnya untuk kita mendapatkan kejayaan..namun kesusahan itulah yang mengajar erti sebenar pentingnya ilmu dalam hidup..kalau tidak pada hari ini, ianya mungkin berguna pada masa akan datang..siapa tahu apa yang akan berlaku kn..

BTW, aku sangat gembira semuanya telah selesai..tiba masa utnuk jilid..hari yang paling di tunggu2 bagi siapa2 yang pernah buat thesis..ayat yang pertama ingin didengar ialah "awak dah boleh jilid"..bila dengar je ayat 2 dari pnyelia thesis memang sau kegembiraan yang teramat..

Terima kasih to Puan Faizah Halim kerana banyak mengajar saya erti sebenar ilmu..n to yana..tq cos banyak support aku untuk menyiapkan thesis..apa2 pun..congrate for both of us..finally we reached our goal..Thanz Allah for everything...Alhamdulillah..

No comments:

Post a Comment